Project omschrijving

Vast & Zeker

Dezelfde werkomgeving in een nieuw jasje

In het centrum van Apeldoorn is Vast & Zeker gevestigd. Een organisatie die haar zakelijke klanten ondersteunt bij bedrijfsverzekeringen. Denk hierbij aan het afsluiten van de juiste verzekering, tussentijds toetsen of de verzekering passend is en het oplossen van ingewikkelde claims. Omdat iedere organisatie anders is, weet Vast & Zeker als geen ander op maat gemaakte en innovatieve verzekeringsoplossingen neer te zetten. Met een persoonlijke touch, zonder onnodige bureaucratie. Dat is een visie waar we vanuit InventIT perfect op aansluiten. Je kan je voorstellen dat het voor ons dan ook fantastisch is dat wij hier de IT mogen verzorgen.

 

Zo veilig mogelijk
Vast & Zeker werkt zowel vanuit kantoor, bij klanten op locatie en vanuit huis. Daarnaast hebben zij te maken met een klantportaal voor polissen en documentatie. Dit portaal moet uiteraard vlekkeloos werken, maar ook zo efficiënt mogelijk gevuld moet kunnen worden door medewerkers. Integratie van documenten in de werkomgeving, het klantportaal en scanners zijn dan ook vereist.

Samen met Vast & Zeker hebben we gekeken wat hiervoor nodig is. Twee wensen waren dat allereerst niet teveel werd afgeweken van hoe de situatie op dat moment was en ten tweede dat er meer dan voldaan moest worden aan eisen van privacy en security. Eenzelfde werkomgeving, maar dan in een nieuw jasje.

Shared of dedicated server
Op dat moment werkte Vast & Zeker op een shared server en dat is helemaal geen gekke oplossing. Wel zien we dat je met een eigen server meer uit je IT kan halen. We hebben in dit geval dan ook voor deze dedicated server met een Remote Desktop-omgeving gekozen. Op deze manier heb je meer performance, werk je sneller en je kan risico’s op het gebied van informatiebeveiliging beter afdekken. Ook zijn we flexibel in het beheren van de connectie met bestanden en het klantportaal. We hebben ervoor gezorgd dat je vanaf waar dan ook kan inloggen, uiteraard met behulp van eenvoudige tweefactorauthenticatie.

Implementatie
De omzetting hebben we in een aantal stappen gerealiseerd. Allereerst hebben we de server klaargemaakt en ingericht. Vervolgens kon de data worden gemigreerd. Tijdens deze migratie hebben we het beheer van de Office 365-omgeving overgenomen. Op het moment dat alle data was gemigreerd kon de omgeving worden omgezet. Hierbij volgde de belangrijkste stap: een soepele overgang van het klantportaal. Hiervoor werd de nodige software geïnstalleerd, de verbinding opgebouwd en hebben we zonder dat eindgebruikers het merkten het portaal omgezet. Tenslotte is data die tijdens de omzetting nog is gewijzigd gemigreerd.

Balans tussen security en werkbaarheid
Wat we met Vast & Zeker delen is dat beveiliging van data essentieel is. Uiteraard zoeken we hierbij de juiste balans met werkbaarheid. Hierbij houden we niet alleen rekening met hoe we je werkomgeving opbouwen, maar ook met risico’s die bij online werken komen kijken. Zo beveiligen we (externe) verbindingen, zorgen we voor de juiste detectiemiddelen en voorkomen we dat de omgeving kan worden binnengedrongen door een onveilig wachtwoord. Hierbij moet de menselijke factor niet worden vergeten. We maximaliseren awareness onder gebruikers en 24/7 klaar om te helpen bij vragen over security.

De uitkomst van dit project? Een op het oog gelijke omgeving, maar dan sneller, veiliger en over de jaren heen kostenefficiënter.