Hoera, Jannick 15 jaar in dienst!

Visual InventIT 8 - Hoera, Jannick 15 jaar in dienst!

Wat doe je voor InventIT?

Ik houd me bezig met de dagelijkse aansturing binnen InventIT. Dit vooral op de operationele zaken. Dus het plannen en begeleiden van projecten en de doorlopende werkzaamheden, ondersteuning bieden aan de collega’s en veel contact met klanten over aanvragen en adviezen.

Daarnaast ben ik veel betrokken bij nieuwe collega’s en activiteiten die we met InventIT doen.

Wat was je hoogtepunt in de afgelopen 15 jaar?

Ik kan hier niet echt een specifiek voorbeeld noemen over een project, opdracht of iets dergelijks, maar wat ik zelf heel mooi vind is dat we elke keer de waardering zien van onze klanten en daardoor als bedrijf een mooie natuurlijke groei mogen doormaken. Veel klanten die al vanaf het begin bij ons zijn zorgen ervoor dat wij in contact komen met nieuwe klanten.

Hoe is je loopbaan gegaan bij InventIT?

Ik moest voor mijn ICT-opleiding het laatste half jaar stage lopen. Ik ben toen via een teamgenoot van mij in contact gekomen met Rick. Mijn stageperiode was fantastisch en toen dat van beide kanten klikte ben ik in dienst gekomen. Omdat we toen nog veel kleiner waren (Rick en ik op IT en onze oud collega Stephan op webdesign) was er veel ruimte om te onderzoeken en te leren. Naarmate de tijd vorderde leerde ik veel systemen, klanten en omgevingen kennen. Zo ging ik van kleine werkzaamheden naar grotere werkomgevingen en klanten. Er kwamen meer collega’s bij in de afgelopen jaren. Daarnaast heb ik van nature de drang om het voortouw te nemen en anderen te helpen/sturen. Zo ben ik op de plek gekomen waar ik nu zit.

Waar ondersteun je je collega’s mee?

Ik ben vooral bezig om collega’s te ondersteunen met de manier van werken. Niet klakkeloos wat aannemen, maar zelf nadenken en vertrouwen geven om het zelf te doen. Daarnaast probeer ik uiteraard ook mijn ervaring over te brengen.

Heb je nog een leuk of bijzonder project meegemaakt in de afgelopen 15 jaar?

Omdat wij niet branche gebonden zijn hebben we vele mooie en leuke projecten mogen doen. Elke klant heeft zo zijn eigen werkomgeving die mooie dingen met zich mee brengt.

Wat wel een leuk voorbeeld is dat mij altijd bij zal blijven en nog regelmatig ter sprake komt, is de keer dat wij een klant “kwijt” raakten door een overname. Omdat hun eigen ICT afdeling op een behoorlijke afstand zit en het onderlinge contact zo goed was, hadden we de afspraak dat wij als “remote hands” dienden. Zo werd ik op een vrijdagavond laat gebeld door mijn contactpersoon dat de software die ze gebruikten was getroffen door een hack en alle systemen plat lagen. Heel concreet kon hij nog niks zeggen, maar de vraag was of ik de serveromgeving kon afsluiten. Dat heb ik natuurlijk gedaan en afgesproken dat we contact zouden houden.

De volgende dag ging vrijwel heel team InventIT naar Boulevard Outdoor in Wierden. In de middag heb ik nog contact gehad met de klant, maar we konden verder nog niks doen. Mijn woorden waren nogmaals: laat het maar weten als we wat kunnen doen. De volgende ochtend werd ik wakker gebeld door mijn contactpersoon in een groepscall met de directie.

Nog herstellend van Boulevard Outdoor zijn we toen met zo goed als het hele (brakke) team daar naartoe gegaan en wij hebben ervoor gezorgd dat ze grotendeels maandag weer aan het werk konden. Het groepsgevoel wat dit met zich mee brengt en de waardering die je daarvoor krijgt heeft dan heel veel waarde. We werken dus ook nog steeds met dit bedrijf samen.

Wat is voor jou InventIT?

InventIT is voor mij een bedrijf met passie voor dienstverlening in de IT. We zitten niet gebonden aan een specifiek product wat we verkopen, maar bieden een passende oplossing die de klant nodig heeft. Met onze service maken wij hier het verschil. We gaan altijd voor de langdurige samenwerking en dit doen we met ons leuke en nog altijd jonge team.

Welk extra stapje zet jij voor je collega’s?

Hoewel het soms lastig is door mijn eigen werkzaamheden en drukte op kantoor, probeer ik altijd tijd te maken voor vragen van collega’s en ze de ruimte te geven om hun eigen ontwikkeling door te laten maken. Ik ben niet iemand die een ander op de vingers kijkt, maar ik probeer “het kwartje te laten vallen” bij een collega.

Heb je nog een belangrijke les geleerd in de afgelopen 15 jaar?

Dat zijn er voor mij een paar:

  • Pak je verantwoordelijkheid;
  • Maak je niet druk over zaken waar je geen invloed op hebt;
  • Alles valt of staat met communicatie;
  • Voor alles is een oplossing.

Jannick